ICT-palvelut koostuvat Ulkoistuspalveluista ja Infraratkaisuista, sekä Verkkokauppa -liiketoiminnasta.
ICT-palveluiden johtoryhmä sai alkunsa syyskuussa 2015, kun yksikön toiminta organisoitiin uudelleen. Tuolloin mukana olivat Jyri ja Sakke. Heti tuoreeltaan siihen liittyivät myös Arja ja Tuija, viime syksynä Jukka ja nyt kesällä Kai. Syyskuun organisaatiomuutoksessa Arja ja Jukka siirtyivät Asiakkuus-yksikköön, mutta yhteistyö jatkuu tiiviinä Jukan jatkaessa Asiakkuus-yksikön edustajana ICT-palveluiden johtoryhmässä.
Johtoryhmä on hajautunut Tieran tavoin ympäri Suomen, jolloin onnistuneen roolituksen merkitys korostuu erityisesti, sillä tiimin kokoonpano, pelisäännöt ja dynamiikka ovat keskeisiä asioita tiimin onnistumisessa.
Tiimi koostuu kokeneista asiantuntijoista, jotka arvostavat toistensa osaamista, ja joilla on palveluasenne "verissä". Jyri, Kai ja Tuija vastaavat kukin omista liiketoiminnoistaan. Sakke katsoo ICT-palvelujen kokonaisuutta ja pitää huolta siitä, että liiketoiminnan suunta pysyy oikeana. Tiimin vahvuudet ovat hyvin erilaisia ja jäsenet täydentävätkin erinomaisesti toisiaan. Työskentelytavat vaihtelevat supernopeasta Tuijasta kokonaisuuksiin keskittyvään Sakariin ja yksityiskohdatkin jaksavaan Jyriin. Tiimin henkilöiden monipuolisuus ja erilaiset tavat tehdä työtä auttavat asiassa kuin asiassa eteenpäin.
ICT-palveluiden johtoryhmän vastuuna on johtaa ICT-palveluiden liiketoimintaa rohkealla asenteella kohti yhteisiä unelmia ja päämääriä. Tähtäämme kuntakentän jatkuvaan kehittämiseen ja haluamme panoksellamme vapauttaa kuntien johtoa ja asiantuntijoita kehittämään kuntalaisten palveluita digitalisoinnin keinoin yhä paremmaksi. Tunnemme onnistuneemme, kun olemme luoneet asiakkaillemme kustannustehokkaita ja laadukkaita palveluita. Tämän osalta olemme saaneetkin aikaan merkittäviä tuloksia sekä toiminnallisesti että kannattavuuden puolesta.
Tiimissä ja sen ulkopuolella pyrimme huomioimaan pienetkin onnistumiset. Hyvä asiakaspalaute tai sopimuksen allekirjoittaminen muistetaan vaikkapa sähköpostitervehdyksellä ja kiitoksella. Asiakkaiden onnistumistarinoita olemme myös videoineet vuodesta 2018 lähtien, ja tätä työtä on jatkettu myös tänä vuonna.
Arvostus ja luottamus näkyvät työskentelyssämme esimerkiksi keskustelun avoimuutena ja
haluna auttaa toisiamme, kun apua tarvitaan. Tieran moderni toimintamalli "valtakunnallinen mutta paikallinen" mahdollistaa työskentelyn paikasta riippumatta. Etätyömahdollisuutemme, keskinäisen arvostuksemme ja luottamuksemme vuoksi viihdymme työssämme ja saamme aikaan positiivisen työilmapiirin.