
Anne Talvitie
Ratkaisupäällikkö – Hyvinvointipalvelut, DigiratkaisutAsiakastyytyväisyys on tärkeintä
Olen työskennellyt Tieralla vuodesta 2018 lähtien, kun kehittyvät toiminnanohjausjärjestelmät ja työskentely digitalisaation ja kotihoidon rajapinnassa kuulostivat ratkaisukeskeisen toiminnan ihmisen korvaan mielenkiintoiselta ja päätin hakea Kotona asumisen -tiimin projektipäälliköksi reilut kolme vuotta sitten. Laaja-alainen työkokemukseni myynnistä, asiakaspalvelusta ja tietojärjestelmien projektinhallintatehtävistä niin julkiselta kuin yksityiseltä sektorilta puolsivat valintaani.
Projektipäällikön tehtävistä siirryin reilun vuoden kuluttua palvelupäällikön tehtäviin, keskittyen Mobiili kotihoidon ja Sähköisen ovenavauksen jatkuvan palvelun asiakkuuksien hoitoon sekä prosessien ja palveluhallinnan kehitykseen. Urakehitys on edelleen jatkunut ja keväällä 2021 aloitin ratkaisupäällikkönä - uudessa roolissani toimin Tiera Mobiili kotihoito- ja Tiera Optima -tuotteiden tuoteomistajana. Tehtäväkenttäni on laaja, sisältäen esimerkiksi järjestelmäkehityksen vaatimushallinnan yhteistyössä järjestelmätoimittajien kanssa, muutokset integraatioihin/uudet integraatiot, erilaiset hankkeet, asiakastyöpajat, asiakastuen prosessien kehittäminen sekä toimivien ratkaisukokonaisuuksien esittely Tieran omistaja-asiakkaille.
Tieralla etätyömahdollisuus on ollut arkea jo pitkään ja työskentelenkin puolet ajasta kotikonttorilta käsin ja puolet Tieran Tampereen toimistolla. Tampereen toimiston henkilöstömäärä on tuplaantunut viimeisen vuoden aikana ja meillä on viihtyisät uudet toimitilat Technopoliksella, sivutoimisesti olen myös Tampereen toimistovastaava ja huolehdin erilaisista toimitilaan liittyvistä käytännön tehtävistä.
Yhdessä kohti parempaa huomista
Tiera-urani aikana olen käytännön tasolla nähnyt, kuinka digitalisaatio valjastetaan palvelemaan kotihoitoa ja sen asiakkaita. Työssäni parasta ja motivaation lähde ovat asiakaskohtaamiset, asiakkaiden haasteiden ratkaiseminen ja tyytyväinen asiakas.
Työlläni on selkeä yhteiskunnallinen vaikutus ja sen päämääränä on parantaa yksilöllistä hoitoa lisäämällä asiakasaikaa ja turvallisuutta, sekä mahdollistaa hoitoa koskevan tiedon välitys reaaliajassa. Meillä on asiakkaita ympäri Suomen, jolloin nykyaikaisten työtapojen merkitys korostuu. Tiimissämme vallitsee täydellinen luottamus ja annamme täyden panoksen yhteisten tavoitteiden saavuttamiseksi. Omalta osaltani haluan tehdä aina parhaani ja olla kollegoideni tukena tarvittaessa, sekä kehittyä työssäni.
Digitaaliset etäratkaisut ovat osa kotihoidon toimintaa pian laajemminkin ja toiminnanohjausjärjestelmien kehitystyö jatkuu. Kehitystavoitteena on optimoida myös kotihoidon resurssointia siten, että se palvelee kotihoidon esihenkilöitä paremmin huomioiden henkilöstön osaamisen, liikkumisen, tiimit ja työajat, mutta ennen kaikkea huomioiden asiakkaan tarpeet entistä paremmin.
Tierassa ymmärretään, että työntekijät todellakin ovat yrityksen tärkein voimavara. Työnantaja tukee osaamisen kehittämistä tarjoamalla lisäkoulutuksia ja meille on tarjolla mielenkiintoisia urapolkuja. Tieralla on huippua olla töissä, koska yrityksen arvot osuvat yksiin omien arvojeni kanssa, niin työ- kuin yksityiselämän puolella. Varsinaisten työtehtävien ohella olen mukana Tieran yrityskulttuurin kehittämistiimissä ja pääsen osaltani vaikuttamaan Tieran sisäisen toiminnan ja kulttuurin kehittämiseen.
Vapaa-ajalla vietän aikaa perheen ja ystävien kanssa ja tärkeä paikka sydämessäni on myös luonnolla, joka on meillä Suomessa todellinen aarre. Normaaliarkena työpäivän jälkeen rentoudun lähimetsien poluilla, mutta aina kun aika vain sallii, suuntaan johonkin Suomen kansallispuistoista ja ihastelen kansallismaisemaa, luonnon monimuotoisuutta ja kuuntelen hiljaisuutta tähtitaivaan alla. Noin puolet Suomen kansallispuistoista on nyt käyty, tavoitteena on käydä kaikissa vähintään kerran elämässä.