ICT-Palvelut
Tavoitteena toimivampi yhteiskunta
ICT-palveluissamme työskennellään rohkealla asenteella kohti yhteistä päämäärää. Tavoitteenamme on vapauttaa asiakkaidemme omia resursseja kehittämistyöhön ja parempien palveluiden rakentamiseen meille jokaiselle. Mielenkiintoiset ja haastavat tehtävät yhdistettynä kattaviin etuihin luovat pohjan kestävälle, motivoivalle ja merkitykselliselle uralle.
-
ICT-ulkoistuspalvelut
Ulkoistuspalvelut tarjoavat kuntatoimijoille tietotekniikkapalveluita kattavasta käyttötuesta konesaliratkaisuihin. Asiantuntijatiimissämme korostuvat laaja-alaisten ratkaisuiden ymmärrys sekä osallistuminen uusien tietohallinnon kehitysratkaisujen luomiseen.
-
ICT-ratkaisut
ICT-ratkaisuissa keskitytään tuottamaan lisäarvopalveluita yhteistyössä kumppaneiden kanssa. Tiimissä ratkaisupäälliköt vastaavat palveluiden toimivuudesta, hankinnoista ja asiakasyhteistyöstä. Työskentely tiimissä on itsenäistä ja tavoitteellista. Arvostamme monipuolista osaamista ja asiakaslähtöisyyttä.
-
ICT-palvelutuotanto
Palvelutuotanto toteuttaa Tieran liiketoimintayksiköiden asiakkaille myymää IT-palveluiden tukea, valvontaa ja ylläpitoa, jota laitteet, palvelimet ja sovellukset tarvitsevat toimiakseen erikseen sovituilla palvelutasoilla. Tavoitteenamme on parantaa kokonaisvaltaista käyttäjäkokemusta sekä tehostaa toimintaa asiakkaiden eduksi.
-
Verkkokauppa
Tiera Verkkokauppa on Suomen kattavin kuntakentän käyttöön suunniteltu joustava hankintajärjestelmä, joka on kilpailutettu yhteishankintana. Se helpottaa ja tehostaa jo yli 350 kuntatoimijan ICT-laitteiden, -ohjelmistojen ja -palveluiden hankintoja.
Projektejamme
Millaista on työskentely ICT-Palveluissa?
Pääset työskentelemään mielenkiintoisissa projekteissa, jotka auttavat kuntatoimijoita ja hyvinvointialueita vapauttamaan omaa aikaansa toiminnan kehittämiseen. Tiimeissä on monipuolista osaamista erilaisista taustoista, mutta asiakaslähtöiseen ongelmanratkaisuun ja yhteistyötaidot korostuvat kaikissa rooleissa. Olemme oman alamme asiantuntijoita ja olemme ylpeitä tekemästämme työstä.
Avoimet työpaikat ICT-Palveluissa
Työntekijöiltämme kuultua
Tutustu osaajiin ICT-Palveluissa
Millaisia tehtävänimikkeitä ICT-Palveluista löytyy?
-
Käyttötuki: Käyttötuen IT-asiantuntija ratkoo puhelimitse ja palvelupyyntöjärjestelmään saapuvia asiakkaiden työpyyntöjä työasemiin ja järjestelmiin liittyvissä ongelmissa.
Lähituki: Lähituen IT-asiantuntija toimittaa asiakkaille koneita ja laitteita ja auttaa niiden asentamisessa ja käyttöönotossa paikan päällä sekä ratkoo työasemiin liittyviä ongelmia.
Etätuki: Etätuen IT-asiantuntija on kakkostason tuki, joka auttaa käyttötuen, laitehallinnan ja laitepalvelun tehtävissä.
Käyttövaltuushallinta: IT-asiantuntija käyttövaltuushallinta tekee, muokkaa ja poistaa Tieran ja sen asiakkaiden käyttäjätunnuksia ja oikeuksia erilaisiin järjestelmiin.
Laitepalvelut: IT-asiantuntija ylläpitää asiakkaan laitteita ja ohjelmistoja ja korjaa laitteiden ja ohjelmistojen haastavia vikoja, joita käyttötuki ei ehdi tai osaa ratkaista olemassa olevilla ohjeilla. Lisäksi IT-asiantuntijat asentavat ja päivittävät ohjelmistoja ja määrittelevät ohjelmistoille asiakaskohtaiset asetukset.
Pilvipalvelut: IT-asiantuntija, pilvipalvelut vastaa pilviympäristöihin liittyvistä tehtävistä kuten käyttöönotto, tekninen ylläpito ja kehitys
Käyttöpalvelut: IT-asiantuntija, käyttöpalvelut ylläpitää ja valvoo Tieran omissa ja asiakkaiden konesaleissa ajettavia virtualisoituja palvelinympäristöjä, levyjärjestelmiä ja varmuuskopiointijärjestelmiä.
-
ICT-elinkaariasiantuntija koordinoi asiakkaiden ICT-hankintoja, tarvekartoituksia, hoitaa tilaukset ja seuraa niiden kustannuksia.
-
Tietoliikenneasiantuntija huolehtii, että tietoliikenneverkko toimii. Tietoliikenneasiantuntija tekee tietoverkkojen suunnittelua, toteutusta ja ylläpitoa.
-
Tietoturva-asiantuntijan tehtävänä on reagoida ja koordinoida ilmenneiden tietoturvapoikkeamien käsittely organisaatiossa ja tukea muita tieralaisia tietoturvallisuuden parantamisessa.
-
Ryhmävastaava toimii lähiesihenkilönä omalle tiimilleen.
-
Kehityspäällikkö vastaa toiminnon tai määritellyn vastuualueen kehittämisen suunnittelusta, toteutuksesta ja seurannasta kattaen ICT-palveluiden eri yksiköiden tarpeiden kartoittamisen, ratkaisumallien innovoimisen ja implementoinnin. Kehityspäällikkö vastaa nimettyjen palveluiden prosessien kehittämisestä ja kehittymisen edistymisestä. Kehityspäällikkö johtaa nimettyjä ICT-palveluiden yksiköiden kehitysprojekteja, ja vastaa niiden tavoitteiden mukaisesta läpiviennistä. Kehityspäällikkö vastaa nimetyn toiminnon ja osa-alueen kehitystiekartasta, sen ajantasaisuudesta ja tarkoituksenmukaisuudesta. Vastaa rajapintayhteistyön kehittämisestä liiketoiminnan, palvelutuotannon, projektihallinnan, ratkaisuiden, kyberturvan, sekä palvelunhallinnan kanssa.
-
IT-ratkaisuarkkitehti kehittää järjestelmäarkkitehtuuria ja suunnittelee asiakkaiden käyttöönottoja.
-
Muutospäällikkö työskentelee Tieran ulkoistuspalvelusopimuksen tehneiden nimettyjen asiakkaiden kanssa ja vastaa muutoksen läpiviennistä asiakkaalla.
-
Tuotantopäällikkö vastaa omasta palvelukokonaisuudesta ja toimii esihenkilönä.
-
Toimii asiakkuuksissa asiakasrajapinnassa yhteyshenkilönä Tieran ja asiakkaan välissä.
-
Projektipäällikkö vastaa projektin suunnittelusta ja johtamisesta.